Toimintaohje vesivahingon sattuessa
Vesivahingon sattuessa virka-aikana ota ensimmäisenä yhteyttä vakuutusyhtiöön vahinkoilmoituksen tekemiseksi ja lisäohjeiden pyytämiseksi. Vakuutusyhtiöstä saat ohjeita kosteuskartoituksen sekä muiden jatkotoimenpiteiden suhteen. Taloyhtiöissä tulisi olla yhteydessä isännöitsijään, joka hoitaa taloyhtiön kiinteistövakuutuksen vahinkoilmoitukset eteenpäin.
Aina akuuteissa tilanteissa, kuten vuotavien putkien tulppaamisissa voi tarvittavat toimenpiteet teetättää lisävahinkojen estämiseksi. Tarjoamme 24/7 -palvelun vesivahinkojen hoitamiseen. Tulemme suorittamaan kohteella tarvittavia töitä lisävahinkojen estämiseksi. Toimenpiteiden jälkeen odotetaan lisäohjeistusta vakuutusyhtiöstä. Taloyhtiöissä kiinteistön vastuulla olevien putkistojen ja laitteiden korjausten osalta tilaukset tehdään isännöitsijän toimesta.
Vuodon aiheuttaneen laitteen tai putken osat tulisi säilyttää kosteuskartoitusta varten, jotta vahingon syytä on helpompi dokumentoida ja selvittää. Tämä on tarpeellista myös korvausratkaisun selvittämiseksi.
Toimi näin:
- Kun vahinko sattunut ota yhteyttä omaan vakuutusyhtiöön.
- Akuuteissa tilanteissa soita aina ensimmäisenä meille 24/7 palvelevaan numeroon 040 727 9009.
- Säilytä vuodon aiheuttaneen laitteen tai putken osat. Ota mahdollisimman paljon kuvia vahinkohetkellä.
- Kun olet tehnyt edellä mainitut toimenpiteet jää odottamaan yhteydenottoa.